foto_11.jpg

Tradycyjne systemy edukacyjne, zorientowane przede wszystkim na uczących, zaczęły ustępować miejsca systemom, w których większą podmiotowość uzyskał student.

Rozpoczęty w 1999 r. proces budowy Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego (Proces Boloński) przyniósł zasadniczą zmianę w postrzeganiu celów procesu dydaktycznego. Podstawą budowy programów studiów w coraz większym stopniu staje się ich przydatność dla przyszłej pozycji absolwenta w społeczeństwie. Położenie większego nacisku na kompetencje niż na samą wiedzę absolwentów sprawiło, że w Deklaracji Bolońskiej za podstawowe cele kształcenia na poziomie akademickim uznano:

  • przygotowanie absolwentów do potrzeb rynku pracy,
  • przygotowanie do bycia aktywnym obywatelem w demokratycznym społeczeństwie, także europejskim,
  • rozwój i podtrzymanie wiedzy zaawansowanej,
  • rozwój osobowy kształconych.

Podstawą budowy programów studiów stały się zdefiniowane efekty kształcenia (learning oucomes).

Efekty kształcenia na UKSW - zobacz www.ksztalcenia.uksw.edu.pl

logo orzel

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego
w Warszawie
ul. Dewajtis 5, 01-815 Warszawa

NIP: 525-00-12-946 | REGON: 000001956

Konto bankowe: Bank Zachodni WBK
87 1090 2851 0000 0001 2031 4629

liczba studentowl

CSI UKSW  /  © 2016 UKSW. Wszelkie prawa zastrzeżone.

iUKSW aplikacja mobilna
UKSW na Facebook
UKSW na YouTube
USOSweb

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje